VERENIGING DE HILDENBERG

Vereniging De Hildenberg is vooral voor leden die hun woning voor eigen (recreatief) gebruik hebben. Maar alle eigenaren zijn welkom. Het lidmaatschap is op vrijwillige basis.

WAT DOEN WIJ / DOELEN:

• Vereniging De Hildenberg behartigt de belangen van haar leden, c.q. de eigenaren. Zij houdt rekening met hun wensen om er te recreëren, te wonen, te verhuren of een combinatie daarvan.
  • Vereniging De Hildenberg draagt zorg voor goede informatie over de BdH in brede zin. Dit gebeurt via deze website én nieuwsbrieven aan de leden.
  • De eigenaren zijn er verantwoordelijk voor dat de Buitenplaats De Hildenberg haar kwalitatief mooie uitstraling (cf. beeldkwaliteitsplan) behoudt. En dragen met elkaar zorg voor een sociale veiligheid en leefbaarheid.
  • Het bestuur van Vereniging De Hildenberg is aanspreekpunt voor externe partijen. Zij koppelt informatie altijd terug aan de leden en legt zaken voor advies/ beoordeling aan hen voor.

COMMISSIE VITAAL WONEN HILDENBERG

De Commissie Vitaal Wonen Hildenberg werkt onder de verantwoordelijkheid van het bestuur van Vereniging de Hildenberg.

De commissie monitort de leefbaarheid van Buitenplaats de Hildenberg (BdH), geeft goede & objectieve informatie aan eigenaren van woningen en/of haar bewoners/recreanten en (potentiële) kopers. Vragen of opmerkingen worden door de commissie verzameld en in overleg beantwoord of verder gebracht.

Concreet is de commissie verantwoordelijk voor de volgende thema's:

1. De beoogde nieuwbouw op de Ofslag, Zwaai en Koele;

2. De door de gemeente Ooststellingwerf benoemde ‘pilot De Hildenberg’ in het kader van Vitale Vakantieparken;

3. De uitwerking ‘Toekomstvisie Buitenplaats de Hildenberg’ (op basis van de enquête resultaten);

4. Ledenwerving;

5. De communicatie naar leden;

6. Het beheer van de website www.dehildenberg.com;

7. Het beheer van de app ‘Buurtpreventie de Hildenberg’.

Toekomstvisie Buitenplaats De Hildenberg

Op basis van de resultaten van het inventarisatie-onderzoek is in het eerste kwartaal van 2022 een toekomstvisie voor Buitenplaats de Hildenberg opgesteld. Deze toekomstvisie vindt u in onze mediatheek.